Polnocnoafrykanski eintopf z dynia i ciecierzyca.


Pyszne, sycace wegetarianskie danie z dynia, ciecierzyca i czerwona soczewica, z dodatkiem makaronu w ksztalcie ryzu - orzo. Doprawione kurkuma, mielonym cynamonem i imbirem. Zdaje sobie sprawe, ze sezon na dynie juz sie skonczyl ale moze macie zamrozona dynie, ktora czeka na swoja kolej gdzies w czelusciach zamrazarki? :) Jesli tak, to goraco polecam Wam to danie. Jest tak smaczne, ze robilam je juz trzy razy i wciaz nie mamy go dosyc :)


Polnocnoafrykanski eintopf z dynia i ciecierzyca
Hugh Fearnley-Whittingstall "Täglich Vegetarisch"

Skladniki na 6 porcji:
2 lyzki oleju slonecznikowego
2 duze cebule, obrane i pokrojone w kostke
2 zabki czosnku, obrane i drobno posiekane
1 lodyga selera naciowego, pokrojona w kostke (nie dalam)
1 lyzeczka swiezo mielonego pieprzu
1 lyzeczka mielonej kurkumy
1/2 lyzeczki mielonego cynamonu
1/2 lyzeczki mielonego imbiru
100 g czerwonej soczewicy
400 g ciecierzycy z puszki, oplukanej i osaczonej na sicie
500 g passaty pomidorowej
1 duza garsc swiezej natki pietruszki
1 duzy peczek kolendry
300 g dyni (dalam Hokkaido)
1,2 l bulionu warzywnego
1 lisc laurowy
50 g vermiceli, orzo lub innego drobnego makaronu (dalam orzo)
ew. daktyle do podania

W duzym garnku, na srednim ogniu rozgrzac olej, zeszklic cebule. Nastepnie przykrecic temperature, dodac czosnek, seler naciowy, pieprz, kurkume, cynamon i imbir, wymieszac i dusic razem przez 1 min.

Dodac soczewice, ciecierzyce, passate pomidorowa, posiekana natke pietruszki i polowe posiekanej kolendry. Gotowac na malym ogniu przez 15 min.

W miedzyczasie dynie obrac, usunac z niej pestki i pokroic w kostke. Wlac do garnka z soczewica i ciecierzyca bulion, dodac lisc laurowy i dynie. Zagotowac i gotowac pod przykryciem przez 30 min. Na koniec dodac makaron i gotowac jeszcze chwile, az makaron bedzie ugotowany. Przyprawic do smaku sola i pieprzem.

Wylozyc danie do glebokich talerzy. Podawac posypane pozostala kolendra i ew. udekorowane daktylami.

Komentarze

Eintopfy zimą to jest to. Szczególnie tak doprawione. Nawet jeśli zima tu i ówdzie udaje, że jej nie ma.
Łucja pisze…
zdecydowanie zupka przypadła mi do gustu :) mam puree z dyni, pewnie też by dobrze smakowało ! miłego dnia!
Zaszalałaś i jaki efekt fajny.
ANIA pisze…
O Maju jak żałuje że dynie z piwnicy mi się już skoczyły bo uwielbiam takie aromatyczne dania z dynią :) Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)
posmakujto! pisze…
Skusiłabym się na miseczkę tego aromatycznego cuda :)
ugotujmyto.pl pisze…
Wspaniałe danie! Ja jestem szczęściarą, bo u mnie dynia piżmowa jest w sklepach dostępna cały rok, a ostatnio odkryłam, że w kilku supermarketach jest również puree z dyni w puszkach :)! Powstrzymuję się, żeby każdy przepis nie był teraz z dodatkiem dyni ;)!
KucharzyTrzech pisze…
na takie danie, nie trzeba mnie namawiać :), szkoda, że nie mam już dyni :(
Majana pisze…
Mniam, pysznie wygląda! Rozgrzewająco :)
skoraq cooks pisze…
Świetna zupa na tę porę roku, tym bardziej, że ja zaiste mam spore dyniowe zapasy w zamrażarce :-)
piegusek1976 pisze…
cynamon, imbir, kurkuma już same te przyprawy zachęcają do złapania za łyżkę i skosztowania:) pyszna rozgrzewająca propozycja:) buziaki Agnieszko w Nowym Roku!
pieczarka mySia pisze…
uwielbiam Twoje dania :) zawsze oryginalne i mega apetyczne :)
Łucja pisze…
Wspaniale smakował, dziękuję za przepis :)